Monday 28 November 2016

Adun PAS Sokong Kutipan Tol LPT2 Dikurangkan


Adun Sura (Dungun) Cikgu Wan Hapandi Wan Nik menyokong kutipan tol lebuhraya pantai timur 2 (LPT2) dijalankan oleh kerajaan.

Beliau yang hadir ke mesyuarat kedua penggal keempat dewan undangan negeri (DUN) Terengganu ketiga belas semalam di Wisma Darul Iman memberitahu, kita bagi pihak pembangkang (PAS) tidak menentang kutipan tol ini tapi kalau boleh kita mahu infrastrukturnya lengkap dan sempurna dahulu.

Menurut Adun PAS itu lagi, cadangan usul yang ingin dibawa kepersidangan semalam hendaklah ditangguhkan mengikut fasa 30 peraturan- peraturan mesyuarat dun bagi memboleh dewan yg mulia itu merundingkan isu pelaksanaan kutipan tol pada LPT 2 yang telah dikuatkuasakan oleh kerajaan julai 2016 .

Selain itu, Wan Hapandi juga berharap kerajaan dapat mengambil kira berhubung kait dengan penggunaan lLPT 2 ini supaya ianya dapat memberikan keselesaan kepada pengguna.

"PAS tidak menghalang pengutipan tol tersebut, biarlah keadaan lebuhraya itu dalam keadaan baik untuk digunakan oleh rakyat'

"kadar tol itu perlulah dikurangkan lagi untuk permulaan ini, kerana rakyat dinegeri pantai timur ini belum biasa dengan kutipal tol itu, ujurnya,.

No comments:

Post a Comment